sol & bad

Sov ju i Ockelbo hos Joline igår. Först när jag kom dit åkte vi till ICA och köpte glass och hallon, fast anna köpte vindruvor, haha. Sen åkte vi till Jolines & Annas "hemliga ställe", tog ett tag att åka dit, och mycket skog var det. Men väl framme var det faktiskt fint .. En strand och en lugn sjö. Vi satt där och åt det vi hade köpt och snackade. Men vi drog hem till Joline efter inte så lång stund, blev så himla mycket knott och sånt där, som är så jobbigt på sommarkvällar. När vi kom hem till Joline la vi oss ute och solade och spelade lite badminton med Klara, Jolines syrra och min kusin. Vi orkade inte vara ute så jättelänge eftersom solen stekte på så himla mycket, så vi gick in vid 8 tiden för att titta på filmen "I am Sam". Jag hade aldrig sett den förr, men tyckte den var hur bra som helst, kunde inte hålla tårarna borta ibland för den var så sorglig. En riktigt bra film! När vi hade kollat klart på den gick Anna hem. Då kände jag och Joline för en riktig långpromenad, så det blev det. Vi gick "Hälsans stig" som går runt hela Ockelbo. Var faktiskt riktigt fint där med en stilla sjö och en solnedgång. Vi gick runt den, sen hälsade vi på hos Carro, Jolines kompis. Och Amanda, deras kompis var också där. Hade knappt snackat nåt med dom innan, men dom verkar vara schysta. Vi satt och snackade i typ 2 timmar, sedan var det dags för mig och Joline att gå hem. Tog ungefär en halvtimme från Carro hem till Joline, så det var en bit att gå. När vi kom hem var klockan ungefär 01.00. Båda var hungriga så vi åt kräm och mjölk innan vi gick och la oss. Annars var det en härlig dag, hoppas man fick lite färg också eftersom man var ute typ hela dagen (:


Idag tog jag 11.30 tåget hem från Ockelbo. Ville komma hem i tid eftersom jag skulle rensa massa ogräs hos pappa, haha. Men får faktiskt 150 :- om jag gör det, och vad gör man inte får lite pengar. Är så mycket jag behöver just nu, så tänkte att det kunde vara bra. Jag tänkte att jag skulle sätta igång med det direkt när jag kom hem, men så blev det inte, utan jag åkte istället till forsby och badade med Lisa. Det var hur skönt som helst, och jag tyckte inte att det var såå himla kallt i vattnet, men det var väl för att det var så himla varmt i luften att det var skönt att svalka sig. Såg ju lite folk från gamla tider där också, men det berättar jag inte så mycket mer om .. haha. När vi hade badat och solat klart gick jag hem och började med ogräset. Var så jävla jobbigt att jag knappt orkade med hälften, så jag ska fortsätta imorgon, höhö.  


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, verkar ju som att forsby är vårt andra hem ;D

2008-06-06 @ 19:33:56
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: JOLLAN

hihi :D

2008-06-08 @ 16:42:18
Postat av: JOLLAN

hihi :D en fin kväll vare, en fin kväll!

2008-06-08 @ 16:43:35

Kommentera här:

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

Msn-adress? (publiceras ej)

Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0